HomesHub utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Cum alegem spații de birouri de închiriat în București?

ompania ta se dezvoltă în ritmul scontat, iar acest lucru este mai mult decât evident. Fiecare efort a fost răsplătit, însă odată cu dezvoltarea a apărut și nevoia de mărire a productivității și, implicit, a numărului de angajați. Sediul actual a devenit neîncăpător, așa că, în mod firesc, a apărut gândul de a căuta spații de birouri de închiriat în București.

Primul pas în alegerea unui nou sediu pentru companie este selectarea unor oferte care corespund nevoilor tale și ale angajaților tăi, pentru eficientizarea activității și creșterea performanțelor.

Experții imobiliari din cadrul agențiilor specializate pot să te ajute în acest demers, astfel încât să ai siguranța că vei face cea mai bună alegere pentru business-ul și angajații tăi. Agenții imobiliari realizează o analiză de piață atentă și aleg pentru tine o ofertă personalizată de spații de birouri de inchiriat Bucuresti, conform unor criterii care să te ajute să vezi beneficiile reale ale fiecărei propuneri de spațiu, beneficii care pot fi evaluate incorect de o analiză superficială sau neavizată.

Iată câțiva pași utili, folosiți de experții imobiliari, pentru alegerea spațiilor de birouri perfecte pentru compania ta:

Evaluarea corectă, prin comparația mai multor oferte in baza acelorași indicatori

Unul dintre aspectele importante de avut în vedere atunci când se face examinarea ofertelor îl reprezintă similaritatea parametrilor comparați. Spre exemplu, în ceea ce privește suprafața, diverse oferte sunt promovate cu indicatori diferiți: suprafața închiriabilă sau cea utilă. Două proprietăți pot părea identice ca suprafață, de exemplu 300 mp, dar într-un caz să fie promovată suprafața utilă de 300 mp, iar în celălalt caz să fie vorba de 300 mp închiriabili, adică să se includă pe lângă suprafața utilă și un anume procent de spații comune. Așadar, cele două proprietăți pot avea un număr diferit de angajați pe care îi pot acomoda.

Suprafețele spațiilor comune variază între 8 - 13% pentru clădirile de birouri de închiriat din București cu o suprafață mare, de peste 3.000 - 3.500 mp. În cazul clădirilor mai mici (cu suprafețe sub 3.000 - 2.500 mp) spațiile comune ocupă aproximativ 12 - 17%. Chiar și când vorbim de două proprietăți ce au aceeași suprafață închiriabilă și chirie totală identică, există posibilitatea ca una dintre ele să fie mai avantajoasă, dacă suprafața alocată spațiilor comune este mult mai mică.

Forma spațiilor pentru birouri de închiriat în București, fie că sunt în vile, fie în business park-uri

Forma spațiului vizat este un alt aspect esențial pe care trebuie să-l ai în vedere atunci când alegi viitorul sediu al companiei tale. Forma influențează semnificativ și măsura în care spațiul beneficiază de lumină naturală, deci, implicit influențează productivitatea și confortul oamenilor în spațiu. Este de dorit ca toate zonele de lucru să aibă access la lumină naturală, compromisul acceptat fiind ca zonele de mijloc ce nu pot avea lumină naturală să se folosească drept zone de întâlniri. Totuși, într-un spațiu fără lumină naturală, chiar și întâlnirile devin destul de obositoare după un anumit interval de timp. Forma spațiului are un impact și în costuri, mai exact în costurile de iluminare a spațiului.

Parcarea, un detaliu tot mai important în alegerea sediului companiei

Unul dintre criteriile care câștigă din ce în ce mai mult teren îl reprezintă existența unei parcări generoase și cu costuri cât mai accesibile. În cazul clădirilor de birouri, există un standard în funcție de clasa clădirii și de zona în care aceasta se află amplasată. Dacă pentru clădirile de afaceri de clasa A și B, rata medie este de un loc la 70 – 140 mp închiriați, pentru clădirile de clasă C nu există o regulă pentru rata locurilor de parcare aferente spațiului închiriat, însă, în numeroase cazuri (în special la cele poziționate semi-central), există disponibilă și o rație de 1 loc la 40-60 mp închiriați.

Alte clauze contractuale, precum durata închirierii, cuantumul și componenta cheltuielilor de întreținere sau sumele plătite adițional pentru utilități sunt alte detalii de care trebuie să ții cont pentru o evaluare corectă a ofertelor de spații pentru birouri de închiriat București.

 

Sursa: www.wall-street.ro